Po co Ci aplikacja mobilna?

Po to, by Twoja firma była zawsze z klientem. O każdej porze dnia i nocy. Czy tego chce, czy nie.

Na dobre i na złe

Może to banalne pytanie. Ale warto je zadać, aby sobie to jeszcze raz uświadomić. Jakie urządzenie jest teraz nieodzownym elementem życia? Zgadłeś, to smartfon. Za jego pomocą dzwonimy, przeglądamy Internet, wysyłamy maile, robimy zdjęcia, słuchamy muzyki… Wystarczy? Większość ludzi ma go zawsze przy sobie. Spoglądają na niego setki razy dziennie. Czy już dostrzegasz dlaczego warto podjąć starania, by się znaleźć na tym urządzeniu tuż obok klienta, na dobre i na złe? Mam nadzieję, że tak. Hmmm… Łatwo powiedzieć, ale jak to zrobić?

Wbrew pozorom to proste. Pomyśl tylko przez chwilę, czego potrzebuje Twój klient i zaproponuj mu aplikację mobilną, która rozwiąże jego problemy. Wcale nie żartuję. Dam Ci kilka przykładów.

Potrzebuje szybkiego kontaktu

To podstawowa sprawa. Jeśli już coś u Ciebie kupił i jest zadowolony, to pewnie będzie chciał to zrobić jeszcze raz. Ale tylko Ty pamiętasz nazwę swojej firmy o każdej porze dnia i nocy. Twój klient niekoniecznie. Wizytówka, którą mu dałeś gdzieś się zapodziała. Telefonu nie zapisał. Ale udało Ci się go przekonać, aby zainstalował Twoją aplikację na telefonie, bo daje mu to spore zniżki. Ufff… W aplikacji są wszystkie twoje dane. Może do nich sięgnąć w każdej chwili.

Aplikacja mobilna to jedno z narzędzi walki o to, aby klienci do Ciebie wracali. To bardzo ważne dla Twojej firmy, aby tak się działo. Powtórzę: bardzo ważne.

Potrzebuje rabatów i obniżek

Wbrew pozorom każdy z nas lubi i chce kupować. Problem w tym, że większość z nas ma dość ograniczone zasoby czyli mówiąc bez ogródek – pustki w portfelu. I to jest podstawowy problem Twoich klientów. Jak go rozwiązać? Będą szczęśliwi, jeśli zaproponujesz im aplikację, za pomocą której będziesz przesyłał im kody rabatowe, informował o promocjach i obniżkach. Wszyscy lubią też zbierać punkty i dostawać prezenty, bo wtedy portfel robi się pusty trochę wolniej. Zrób więc aplikację, która to umożliwi i przynajmniej częściowo ten problem rozwiąże.

Potrzebuje informacji i wiedzy

Twój produkt, który sprzedajesz klientom, zaspokaja pewne ich potrzeby i dotyczy określonej dziedziny życia. Znaczy to, że ta dziedzina jest dla Twoich klientów ważna. Będą więc potrzebowali porad i wskazówek. Zrób aplikację, za pomocą której będziesz się komunikował z klientami i tych porad udzielał.

Nie bardzo rozumiesz? Jeden przykład. Załóżmy, że prowadzisz sklep zoologiczny. Większość Twoich klientów to miłośnicy zwierząt – rybek, psów, kotów i wielu innych. Potrzebują nie tylko karmy dla swoich pupili, ale też porady, którą karmę wybrać. Twoja aplikacja mobilna powinna dostarczyć im tę wiedzę szybciej i skuteczniej niż by ją sami pozyskali przeszukując Internet.

Potrzebuje rozrywki i relaksu

Każdy Twój klient chciałby czasami odpocząć, pośmiać się i odprężyć. Spróbuj wymyślić aplikację, która w jakiś sposób mu to umożliwi. Może wymyślisz jakąś prostą grę? Albo aplikację, która będzie klientowi dostarczała ciekawostek, dowcipnych historii lub zabawnych obrazków. Koniecznie w dziedzinie, w której działa Twoja firma.

Aplikacja mobilna, którą przygotujesz, bez względu na jej funkcjonalność, powinna być firmowana logo Twojej firmy. Jej nazwa powinna być przemyślana i związana z tematyką, której dotyczy.

Tyle szybkich porad. Do dzieła! Zrób swoją aplikację. Pomożemy Ci w tym.